סיקור משחקי חמישי / עמיחי קטן

פילדלפיה סבנטי סיקסרס – מיאמי היט 90- 99 (מיאמי מנצחים 4- 2 בסדרה):

מיאמי פתחו טוב ועלו ליתרון 8 במהלך הרבע הראשון, אבל רבע שני טוב של מקסי, אמביד והארדן שקלעו בו 21 מתוך ה-23 של פילדלפיה, יחד עם הגנה טובה קבוצתית שעצרה את מיאמי על 21 ברבע ואת באטלר על 0/4, ובמחצית זה היה 49- 48 למיאמי. באטלר ואמביד פתחו את החצי השני עם סלים, אבל אז מיאמי יצאו לריצת 9- 0 שהפכה ל-16- 2, עד ששייק מילטון תפר כמה סלים וצמצם ל-11. באטלר קלע 14 ברבע השלישי לעומת 15 של כל פילדלפיה, כש-7 מתוכן היו של מילטון.

הרבע האחרון נפתח כשרואים על המסך המפוצל את הראיון עם דוק ריברס שאומר שזה רק 11 הפרש ויש מספיק זמן, אבל עד שהראיון מסתיים זה כבר 17 הפרש כשאדבאיו ואולדיפו עושים נזק מהיר. 77 שניות מפתיחת הרבע וריברס מחליט שנגמרה המנוחה של אמביד, והוא מגיב עם איירבול אותו באטלר מנצל כדי לפתוח פער של 19. האריס צמצם ל-14 ובהמשך מקסי ומילטון צמצמו ל-11, אבל שלשה של וינסנט ונקודות של באטלר סגרו את הסדרה ושלחו את המחליפים לפרקט.

באטלר הוביל את מיאמי עם 32 נקודות ב-13/29 מהשדה, יחד עם 8 קרשים ו-2 בלוקים, סטרוס רשם 20, 11 ו-5, טאקר קלע 12 עם 9 ריבאונדים ו-2 חסימות, אדבאיו קלע 10 עם 8 ריבאונדים והירו הוסיף 10.

אצל הסיקסרס, אמביד רשם 20 ו-12 ב-7/24 מהשדה, מקסי קלע 20 ב-9/22, מילטון קלע 15, האריס קלע 14 עם 8 ריבאונדים ו-2 חסימות והארדן קלע 11 ב-4/9 (0/2 במחצית השנייה) והוסיף 9 אסיסטים.

דאלאס מאבריקס – פיניקס סאנס 113- 86 (3-3 בסדרה):

אחרי שמשחק 5 היה הראשון בו דאלאס קלעו ראשונים, וגם זה שבו הם הובסו בצורה הכואבת ביותר, הם למדו את הלקח ואייטון היה הראשון לעלות על הלוח לפני שברונסון ובולוק היו אלה שקלעו עבור דאלאס בפתיחה בזמן שדונצ'יץ' הרבה להחטיא. הנצרה השתחררה אחרי 3 וחצי דקות של משחק, אבל אז החלו גם האסיסטים של לוקה, שחילק רק 2 כאלה במשחק 5, ואת הרבע הוא סיים עם 11 נקודות, 2 אסיסטים וגם 2 חטיפות כשהוא מוביל את המאבס ליתרון 28- 25.

לאורך הסדרה הזאת, דקות המנוחה של דונצ'יץ' הן הראשונות של הרבע השני והאחרונות של הרבע השלישי, כאשר ברבע השני זה מקביל לדקות המנוחה של בוקר שנח בתחילת רבעים בדרך כלל וברבע השלישי זה מקביל לאלו של פול שנח בסופי רבעים. פול פתח את הרבע השני עם שלשה, אחרי 0 נקודות ברבע הראשון, אבל בולוק ודינווידי קלעו שלשות, ברטנס הלך לצבע (!) וקלע מהקו וברונסון עשה את שלו מחצי מרחק, ככה שדאלאס שמרו על יתרון קטן כשדונצ'יץ' ובוקר חזרו למשחק.

אייטון צמצם ל-41- 39, אבל אז קיבלו שוב את ה"לוקה מג'יק". זה התחיל עם חטיפה ובעקבותיה חדירה לסל ו-1/2 מהקו והמשיך במהלך סל ועבירה, ואז בולוק תפר שלשה ופיני-סמית הוסיף נקודה מהקו לפני שברידג'ס עצר את הריצת 8- 0. דונצ'יץ' הגיב בשלשה, אליה אייטון הגיב עם 2, אבל לוקה חילק אסיסטים לבולוק וקלבר ובולוק גם הוסיף שלשה בכוחות עצמו, לפני שג'ונסון קבע 60- 45 לדאלאס במחצית.

דונצ'יץ' פתח את המחצית השנייה, ואחרי שלשה של ברידג'ס הוא הוסיף 4/4 מהקו, ואחר כך ליי-אפ שקבע יתרון 20. ברונסון הגדיל עוד טיפה את הפער ופיניקס ניסו לצמצם, אבל שני דאנקים של לוקה החזירו את הפער ל-20 כשדינווידי וברונסון שמרו על היתרון בדקות המנוחה של דונצ'יץ'. מי שציפה לשינוי ברבע האחרון התאכזב, כשההפרש נע על הציר שבין 16 ל-22 עד שנכנסו המחליפים ב-2 הקבוצות, ודקה ורבע לסיום הגיע הרגע המרכזי של המשחק, או לפחות מבחינת איך שהקהל הגיב, כלומר 2/2 מהקו של בובאן.

לוקה הוביל את דאלאס עם 33, 11, 8 ו-4 חטיפות ב-11/26 מהשדה, 2/8 לשלוש ו-9/14 מהקו, בולוק קלע 19 עם 7 ריבאונדים, ברונסון קלע 18 עם 3 חטיפות ודינווידי קלע 15.

אצל פיניקס, אייטון קלע 21 ב-10/16 מהשדה עם 11 ריבאונדים, בוקר קלע 19 עם 8 ריבאונדים ו-8 איבודים ב-6/17 מהשדה וכריס פול קלע 13 ב-4/7 מהשדה עם 4 אסיסטים ו-2 חטיפות על 5 איבודים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אבג
אבג
2 years ago

דאלאס הפתיעו דוקא בהגנה. הגנה ממש טובה בשילוב התקפה בינונית של פיניקס. אני מודה שבתחילת הסדרה הייתי בטוח שרק הצגות של לוקה יביאו לשיוויון בסדרה, ודאלאס הוכיחה שהיא קבוצה טובה ומאומנת שעושה התאמות ומנצלת יתרונות.
אומר שוב אייטון הוא שובר השוויון, ואמור לקבל הרבה יותר הזדמנויות. אם היו לו 25 זריקות כל ההגנה של דאלאס היתה צריכה להתמקד בו מה שהיה פותח את כל משחק ההתקפה.
למרות זאת קשה להמר על דאלאס בחוץ במשחק שבע. שחקני המשנה כמו בולוק ודינוידי יתקשו לקלוע

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
2 years ago
Reply to  אבג

יכולת התקפית בינונית של לוקה: אמנם קלע 50% משתיים אך קלע 25% מהשלוש וסה"כ 42.3% מהשדה וקלע 64% מהקו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
2 years ago

זו הייתה אמורה להיות תגובה עצמאית!

עגל
עגל
2 years ago
Reply to  אבג

+1
גם אני הופתעתי מדאלאס וגם אני חושב ככה על אייטון

Zivke
Zivke
2 years ago

ג'ייסון קיד עד עכשיו אולי המאמן המצטיין של הפלייאוף. במנהיגות, בהגנה וגם בהברקות כמו נילקינה ברוטציה.

תודה רבה!

אבג
אבג
2 years ago
Reply to  Zivke

לדעתי בשוויון עם יודוקה.
דוקא שני מאמנים שחשבו שהם חיסרון לפני הפלייאוף

האווי לאסוף
האווי לאסוף
2 years ago

תודה רבה על הסיקור

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

לא ציפיתי מפילי לנצח, אבל המספרים של הארדן לא לעניין, נראה איך יחזור בעונה הבאה, ומה יקרה עם פילי בקיץ. לדעתי יתקשו ללכת עד הסוף בעונות הבאות, אבל גם זה תלוי הרבה בהארדן.
.
אי אפשר להיות מופתעים מנצחים בית של דאלאס בסדרה הזו, ועדיין, פיניקס איכזבו. הרקורד אומר שפיניקס יקחו את השביעי, אבל לך תדע. יהיה משחק מעניין.
.
תודה רבה עמיחי.

onetwo3
Editor
2 years ago

אחלה סיקור.
משפט כזה: "הרבע האחרון נפתח כשרואים על המסך המפוצל את הראיון עם דוק ריברס שאומר שזה רק 11 הפרש ויש מספיק זמן, אבל עד שהראיון מסתיים זה כבר 17 הפרש כשאדבאיו ואולדיפו עושים נזק מהיר" הוא פשוט נהדר בעיניי בסיקור. מעיד על תשומת לב לפרטים. שבת שלום

Li Ming
Li Ming
2 years ago
Reply to  onetwo3

אכן

asaf
2 years ago

תודה על הסיקור. והנה עוד רגע ג'ימי באטלר טיפוסי לפנתיאון
https://youtube.com/shorts/14jUxgvngNw?feature=share

מנחם לס
Admin
2 years ago

תודה עמיחי. בקשר לג'ייסון קיד הוא אכן הפתיע בשקט הנפשי שלו.
תודה

ירון, החלום
ירון, החלום
2 years ago

בס"ד
תודה רבה חברים.
דאלאס נתנה הגנה מטורפת. שכריס פול יאבד יותר מאשר ימסור אסיסטים?